Doorgaan naar hoofdcontent

Review | Teeth Whitening (activated organic chacoal)

Dit product is al een tijdje in de markt en ik weet ook zeker dat jullie dit ongetwijfeld ook wel eens voorbij hebben zien komen op socialmedia. Natuurlijk ben ik door dit soort producten meteen getriggerd en heel erg nieuwsgierig of het echt werkt. Vooral een product als deze, die zorgt voor wittere tanden, bestaand uit 100% natuurlijke producten en niet schadelijk is voor je gebit. Het enige wat met niet aan stond was de kleur. Ik bedoel zwart, dat is nou niet een kleur waarvan je hersens gaan denken:  LOGISCH, JAAH LEKKER, STOP HET IN JE MOND 😉.



Om die reden heeft het ook even geduurd voordat ik het aandurfde om dit product eens een kans te geven. Een paar maandjes geleden zag ik op Facebook dit  product voorbij komen bij Hair XL te Groningen. Te koop in de winkel (niet online) voor maar € 7,50 euro. Dus bij de eerst volgende keer shoppen in Groningen heb ik hem gekocht en dat was het ook voor eerst. The fear was real en ik durfde het echt nog niet aan om het te proberen.

En toen was het afgelopen weekend zo ver, ik had al mijn moed verzameld en dacht: Let's try this shit #rebel. Voor de zekerheid heb ik eerst mijn tanden gepoetst met tandpasta en heb ik daarna een nieuwe tandenborstel gepakt om mijn tanden met dit zwarte kool-poeder te poetsen.


Bij het openmaken van het potje dacht ik eraan dat het misschien wel verstandig was om er iets onder te leggen gezien we te maken hebben met zwarte kool en ik echt een smeerderd 1e klas ben. Zo gezegd, zo gedaan , doekje onder het potje en gaan. Voorzichtig de boel open gemaakt en ja hoor, alles zat er onder. Gelukkig wast het wel snel van je handen af, alleen op een witte ondergrond dit product gebruiken zal ik jullie absoluut NIET aanraden!

Huphup, tandenborstel onder de kraan, nat gemaakt en in de zwarte kool gedrukt. Even het meeste kool eraf tikken en toen de tandenborstel met de zwarte kool-poeder erop in mijn mond gedrukt en poetsen maar. Op dat moment had ik echt mixed feelings. Ten eerste zat ik nog met de kleur zwart in me hoofd, ten tweede voelt het aan als heel fijn zand, er zit niet echt een geur of een smaak aan maar het voelt niet echt natuurlijk, ten derde heb ik nog wel eens de nijging, dat wanneer ik iets in mijn mond hebt wat ik totaal niet vertrouw (bijv. dropsiroop = uber smerig, paracetamol = smerige smaak en hoestdrankjes = super smerig) dat ik een hele snelle kokhals-reflex krijg. Drie maal raden wat ik had... juist.. een kokhals-reflex.

*gebruik voor de zekerheid een aparte tandenborstel hiervoor, want zo komt hij er dus uit te zien

Dit kwam met name doordat je 2 minuten moet poetsen voor een goed resultaat en omdat ik alleen maar in me hoofd bezig was met alles wat ik hier boven heb beschreven Dat ging ongeveer zo: zwarte kleur, zwarte kleur, het voelt als zand maar ik smaak niets, hoe dan, hoe dan! Probeer niet te kotsen Sabrina, niet doen, niet doen, niet doen!! Je kan het wel, gewoon door blijven poetsen! Je bent er bijna, kijk in de spiegel. 

Toen ik in de spiegel keek, heb ik even snel een foto gemaakt. Kort daarop kreeg ik al heel snel het gevoel dat ik moest kokhalzen. Gelukkig is dit niet gebeurt, ben ik rustig gebleven kon ik verder gaan. NIET ERBIJ GAAN NADENKEN DUS!


Op een gegeven moment kreeg ik er ook nog schik in ook, ik vond het zelfs zo leuk dat ik al poetsend met een zwarte mond een Snap heb gemaakt en verstuurd.

Na de 2 minuten heb ik het uitgespuugd en grondig mijn mond zitten wassen om het zwarte goedje eruit te krijgen. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat de zwarte kool helaas in de randjes van mijn tandvlees ging zitten, waar ik niet zo heel erg blij mee was. Het leek echt net of al mijn tanden flink aan het rotten waren, echt NASTY! (Ook ik heb grenzen, dus daar heb geen foto van gemaakt). Deze randjes heb ik weten weg te halen door met mijn eigen tandenborstel er nog eens flink over heen te gaan en toen klaarde het al flink op gelukkig.


Er waren nog wel wat restandjes van de zwarte kool op de binnenkant van mijn wangen en achter het knopje van mijn piercing achtergebleven. Dit kon ik er gelukkig zo afvegen met een doekje. Tijdens het poetsen kwamen mijn lippen er ook onder te zitten en mijn handen. Hilarisch! En heb ik ondervonden dat het ook absoluut geen aanrader is om dit product gaan gebruiken wanneer je iets wits aan hebt. Mijn advies: een oud shirtje dragen en boven een wasbak poetsen met een spiegeltje voor je.


En dan, het moment van de waarheid. Heeft het gewerkt, of heeft het niet gewerkt. Om dit verschil bij mijzelf te kunnen zien heb ik een before and after foto gemaakt. En zie hier het resultaat:

*Boven = before en onder = after

Ondanks dat ik nog maar 1 keer mijn tanden met deze Teeth Whitening heb gepoetst kan ik wel zeggen dat je een verschil ziet. Naar mijn idee vervaagde het effect niet over de gehele dag. Maar of het nou echt blijvend is durf ik zelf niet te zeggen. Daarvoor heb ik het nog niet lang genoeg geprobeerd.

Overal vond ik het een leuke ervaring en ben ik ook blij om te zien dat het product echt werkt. Vooral dat je al direct resultaat ziet naar 1 keer poetsen. Dat niet alleen, het doet ook geen pijn of dat ik er gevoelige tanden aan overhoud. LOVE IT! En dat al voor maar € 7,50 euro bij de Hair XL.  Op het potje zelf staat verder geen gegevens of gebruiksaanwijzing dus dat heb ik maar gegoogled. Deze informatie zal ik ook nog onderaan dit artikel zetten zodat jullie ook kunnen zien wat het nou echt is.

Mocht je dit een leuk artikel vinden of niet geef dan een LOVE, Leuk of Mwah en/of laat een comment achter.



Productbeschrijving

De actieve kool (Activated Charcoal) uit de bast van kokosnoten trekt onzuiverheden aan en bleekt en polijst zo je tanden op een 100% natuurlijke manier. Je maakt dus in alle veiligheid een einde aan plak, vlekjes en oppervlakkige verkleuringen door o.a. wijn, koffie, thee of tabak. Heel wat mensen zeggen dat ze al na 2 weken een verschil zien! 

TIP: 
Open het potje zeer voorzichtig. Plaats het potje altijd op een ruime, vlakke ondergrond. Het zwarte poeder kan behoorlijk ‘messy’ zijn, dus probeer niet te morsen en hou eventueel een donkere handdoek in de buurt voor ongelukjes. 


Gebruiksaanwijzing:
1. Dip een vochtige tandenborstel in het Charcoal Tandenbleker poeder.
2. Poets de tanden 2 minuten met gesloten lippen. Poets met rondgaande bewegingen.
3. Spuug voorzichtig de zwarte substantie uit en spoel je mond grondig.
4. Reinig indien nodig meteen je wasbak. 
Bron: Google

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review | Olaz Beauty Fluid

Een tijdje terug was er een actie bij de Kruidvat waarbij deze Olaz Beauty Fluid in de aanbieding was. Op dat moment dacht ik 'laat ik het eens proberen, 200 ml dus best een grote inhoud en voor die prijs kan het geen kwaad.' De prijs was rond de € 6,00 euro, dus dat valt reuze mee. Nu ben ik twee week verder en ik gebruik de Olaz Beauty Fluid nu elke ochtend en avond. En ik moet zeggen dat mijn huid eindelijk zijn balans terug heeft gevonden. YEAY! Mijn huid is egaler geworden, geen oneffenheden meer of kleine onderhuidse bultjes (ik had ze omdat ik mijn huid extreem uitdroogde, hierdoor maakte mijn huid meer eigen huidvetten aan waardoor mijn voorhoofd ook vreselijk glansde altijd!). Daarnaast zie ik dat mijn huid ook in een betere conditie is, stevig en toch lekker zacht. Zoals jullie zien heb ik meteen maar even wat extra's gehaald. Ze zeggen ook altijd "wie wat bewaard die heeft wat" :). Wat is het nou precies? De Olaz Beauty Fluid is een niet-v

Review | Nature Box shampoo & conditioner abrikoos

Onlangs heb ik de nieuwe shampoo en conditioner van Nature Box gekocht met 100% cold pressed apricot oil. Zoals jullie in mijn afgelopen blogs hebben kunnen lezen, gebruik ik elke keer shampoo en conditioner van een ander merk of een andere variant van het zelfde merk. Waarom? Omdat ik merk dat mijn haren hier zeer goed van groeit, gevoed wordt en een super mooie glans krijgt. De laatste tijd ben ik wat meer gefocust op dat shampoos en conditioners die ik aanschaf minder/tot geen troep bevatten (parabenen en siliconen o.a.). Bijna alle shampoos en conditioners zitten stampvol met deze troep. En ik merk dat ik hier niet goed tegen kan. Bij de meeste producten die deze stoffen bevatten, krijg ik na het wassen van mijn haren kleine rare bultjes in me nek en haarlijn. Het irriteert me niet alleen dat ze er zitten, het jeukt ook vaak omdat  mijn lichaam hier niet zo goed tegen kan en hier een reactie op geeft. Not done for me! Daarom was ik ook erg blij om te zien dat dit

Hack voor zonneallergie

Heerlijk al die zon deze week, lekker opladen met alle vitamine D en bruin worden. Wat wil een mens nog meer! Af en toe moet ik wel even oppassen met de zon, soms straalt de zon net wat te fel en dan komt bij mij al heel gauw de zonneallergie om de hoek kijken. Sinds een paar jaar heb ik ineens last van zonneallergie gekregen. Hoe dan zou je denken, ik ben toch halfbloed? Klopt! Ik heb ook geen idee hoe ik eraan ben gekomen en ik heb ook van alles geprobeerd om het tegen te gaan.  Na veel speurwerk op het internet heb ik g elukkig een aantal producten kunnen vinden en getest die  zonneallergie kunnen voorkomen of je kunnen helpen wanneer je al last hebt van zonneallergie. Bij mij werkt het echt super goed en omdat ik vast niet de enige ben die met dit probleem, deel ik graag deze tip met jullie! Urtizon Zonder producten van Uritzon overleef ik de zomer niet! Als je last hebt van zonneallergie raad ik je zeker aan om de producten van dit merk in huis te halen. Van