Doorgaan naar hoofdcontent

Verzorging van mijn haar


Lang haar, wie wil het nou niet hebben. Heb je lang haar? Dan weet je dat het soms wel wat extra verzorging vraagt hier en daar. Welk soort haartype je hebt is ook altijd een ding (dik, dun, pluizig, krullend of stijl). Omdat ik vaak de vraag krijg wat mijn geheim is van mijn lange haar en dat het zo snel groeit, dacht ik dat het misschien wel leuk is om hier een artikel over te gaan schrijven.


Gelukkig heb ik heel makkelijk haar, lang en stijl. Het enige nadeel ervan is dat de krullen die ik erin zet niet altijd even lang willen blijven zitten en dat de puntjes soms droog zijn omdat ik mijn haren een paar jaar terug een ombré-look heb gegeven. Maar goed, alles voor een goede look natuurlijk.

Nu heb onlangs wel mijn haren laten knippen omdat het echt te lang was (ongeveer 72 cm) en dun aan de onderkant. Heb er ongeveer 15 cm vanaf laten knippen en het ziet er veel mooier, voller en gezonder uit. En het aller belangrijkste... ik heb nog steeds lang haar, happy me!


Mijn haar verzorging is eigenlijk niet super moeilijk. Sterker nog, ik wissel bijna elke maand met wat ik voor mijn haren gebruik qua producten. Op dit moment is mijn jaar routine dat ik mijn haren was met een shampoo en conditioner van het merk Main 'n Tail. Als ik mijn haren heb gewassen met de shampoo knijp ik mijn haar goed uit zodat het niet te nat is en breng ik de conditioner aan draai ik mijn haar bij elkaar en zet ik het even vast met een knip. De conditioner laat ik ongeveer 3 minuutjes intrekken (de conditioner breng ik alleen aan bij de puntjes tot ongeveer de helft van mijn haren) voordat ik het uitspoel.

Na het douchen laat ik mijn haren gewoon in een handdoek drogen en borstel ik het meteen om alle losse haren eruit te halen. Verder gebruik ik ook geen föhn, daar wordt mijn haar altijd super droog van en dan willen we natuurlijk niet.

En als mijn haren dan toch echt wat meer aandacht nodig heeft (i.v.m. droogte) gebruik ik na het douchen vaak ook nog even een oil-in-cream van Loréal Elvive en dan de Extraordinary oil. Niet te veel, 2 druppels in de puntjes van mijn haren is al vaak genoeg. Let erop dat je dit wel aanbrengt op handdoek droog haar en niet op droog. en dat is simpelweg wat ik gebruik.


De meeste haarproducten zoals haarspray, mousse, wax, gel etc. helpen bij mij toch nooit. Mijn haar wordt er echt super vet van, gaat plat zitten maar het ergste is nog wel dat ik er vreselijk veel jeuk van krijg op mijn hoofd, vreselijk!

En dat is het het enige wat ik doe met mijn haar, niet meer en niets minder. Kijk gewoon naar wat je haar nodig heeft, om de maand wisselen met shampoo werkt bij mij in ieder geval zeer goed.

Het wisselen van shampoo heb ik ooit eens als tip gekregen van een oud collega van mij. Zij had ook altijd heel mooi lang, vol en glanzend haar. Voor haar werkte het, voor mij werkt het dus ik zou zeggen, probeer het ook gewoon. Mocht het jou ook helpen met je haren laat het mij dan weten onder in de comments.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review | Olaz Beauty Fluid

Een tijdje terug was er een actie bij de Kruidvat waarbij deze Olaz Beauty Fluid in de aanbieding was. Op dat moment dacht ik 'laat ik het eens proberen, 200 ml dus best een grote inhoud en voor die prijs kan het geen kwaad.' De prijs was rond de € 6,00 euro, dus dat valt reuze mee. Nu ben ik twee week verder en ik gebruik de Olaz Beauty Fluid nu elke ochtend en avond. En ik moet zeggen dat mijn huid eindelijk zijn balans terug heeft gevonden. YEAY! Mijn huid is egaler geworden, geen oneffenheden meer of kleine onderhuidse bultjes (ik had ze omdat ik mijn huid extreem uitdroogde, hierdoor maakte mijn huid meer eigen huidvetten aan waardoor mijn voorhoofd ook vreselijk glansde altijd!). Daarnaast zie ik dat mijn huid ook in een betere conditie is, stevig en toch lekker zacht. Zoals jullie zien heb ik meteen maar even wat extra's gehaald. Ze zeggen ook altijd "wie wat bewaard die heeft wat" :). Wat is het nou precies? De Olaz Beauty Fluid is een niet-v

Review | Nature Box shampoo & conditioner abrikoos

Onlangs heb ik de nieuwe shampoo en conditioner van Nature Box gekocht met 100% cold pressed apricot oil. Zoals jullie in mijn afgelopen blogs hebben kunnen lezen, gebruik ik elke keer shampoo en conditioner van een ander merk of een andere variant van het zelfde merk. Waarom? Omdat ik merk dat mijn haren hier zeer goed van groeit, gevoed wordt en een super mooie glans krijgt. De laatste tijd ben ik wat meer gefocust op dat shampoos en conditioners die ik aanschaf minder/tot geen troep bevatten (parabenen en siliconen o.a.). Bijna alle shampoos en conditioners zitten stampvol met deze troep. En ik merk dat ik hier niet goed tegen kan. Bij de meeste producten die deze stoffen bevatten, krijg ik na het wassen van mijn haren kleine rare bultjes in me nek en haarlijn. Het irriteert me niet alleen dat ze er zitten, het jeukt ook vaak omdat  mijn lichaam hier niet zo goed tegen kan en hier een reactie op geeft. Not done for me! Daarom was ik ook erg blij om te zien dat dit

Hack voor zonneallergie

Heerlijk al die zon deze week, lekker opladen met alle vitamine D en bruin worden. Wat wil een mens nog meer! Af en toe moet ik wel even oppassen met de zon, soms straalt de zon net wat te fel en dan komt bij mij al heel gauw de zonneallergie om de hoek kijken. Sinds een paar jaar heb ik ineens last van zonneallergie gekregen. Hoe dan zou je denken, ik ben toch halfbloed? Klopt! Ik heb ook geen idee hoe ik eraan ben gekomen en ik heb ook van alles geprobeerd om het tegen te gaan.  Na veel speurwerk op het internet heb ik g elukkig een aantal producten kunnen vinden en getest die  zonneallergie kunnen voorkomen of je kunnen helpen wanneer je al last hebt van zonneallergie. Bij mij werkt het echt super goed en omdat ik vast niet de enige ben die met dit probleem, deel ik graag deze tip met jullie! Urtizon Zonder producten van Uritzon overleef ik de zomer niet! Als je last hebt van zonneallergie raad ik je zeker aan om de producten van dit merk in huis te halen. Van