Doorgaan naar hoofdcontent

Een koortslip? Zo kom je er vanaf!


De meeste van ons weten wel hoe vervelend het is om een koortslip te krijgen. Het begint met een jeukerig of branderig gevoel op je lip. Vervolgens begint het wat rood te worden of zie je een klein blaasje verschijnen. En dan…. ja hoor daar is ie, de koortslip is gearriveerd! Je lip wordt rondom het blaasje vuurrood, het jeukt als een malle en het aller ergste is dat ze zeer opvallend en aanwezig zijn! 

Wanneer je eenmaal een koortslip hebt gehad, blijf je er je leven lang gevoelig voor (heb ik gehoord en gelezen). Meestal komen ze opzetten wanneer je weerstand erg laag is. Helaas kun je hem niet weg toveren en moet je er maar het beste van maken tot dat dit lelijke gezwel vanzelf weer weggaat. 

Het kan ongeveer 7 tot 10 dagen duren voordat je koortslip weer verdwijnt en in sommige gevallen wel langer. Gelukkig heb ik een product gevonden die mij beschermd voor het krijgen van een koortslip. Mijn geheim hiervoor is L-Lysine (1000mg). 



Maar wat is L-Lysine?
L-Lysine is een essentieel aminozuur dat in grote hoeveelheden voorkomt in spierweefsel. De 20 aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten. 12 van deze aminozuren kunnen in het lichaam zo worden aangeduid als niet-essentiële aminozuren, terwijl de overige 8 essentiële aminozuren moeten worden opgenomen vanuit de voeding.

Eiwitten dragen bij tot de instandhouding van normale botten en de spiermassa. daarnaast is L-Lysine te gebruiken ter ondersteuning van de verzorging van lipblaasjes.


Dus voel je een koortslip opkomen, neem dan direct een L-Lysine pil. Blijft het jeuken in de avond nog aanhouden, neem je er nog 1 in. Heb je een koortslip, zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk een L-Lysine pil inneemt. Je zult zien dat de koortslip niet doorzet en/of afneemt. De L-Lysine pillen kun je verkrijgen bij de natuurwinkels. Die van mij heb ik gekocht bij Holland Barret voor € 8,49.


Daarnaast is het ook van belang om goed op je hygiëne te letten, met name bij de volgende punten:
#1  Zorg ervoor dat je ten alle tijden je handen schoon hebt. Dit is belangrijk om verdere besmetting te voorkomen.
#2  Gebruik geen make-up producten voor je lippen. Het vocht in de blaasjes kunnen in de producten komen. Wanneer je koortslip weg is en je gebruikt de producten weer heb je grote kans dat je weer een koortslip krijgt. Mocht je toch tijdens je koortslip een product gebruikt hebben, wees dan verstandig en gooi het product weg om zo een nieuwe besmetting te voorkomen.
#3  Pas op met gebruik van andere make-up producten of kwasten dat je niet te dicht in de buurt van je lippen komt. Zorg ervoor dat bijvoorbeeld de kwasten na gebruik goed schoon zijn.
#4  Gooi je tandenborstel weg wanneer je koortslip weg is.
#5  Zoen niet met anderen, een koortslip is zeer besmettelijk. 

Heb je zelf ook met regelmaat last van een koortslip, of ken je iemand die hier vaak last van heeft geef deze tip van L-Lysine dan zeker door! Wil je koortslip nou echt niet overgaan, neem dan even contact op met je huisarts om te kijken naar verder mogelijkheden om er vanaf te komen.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Review | Olaz Beauty Fluid

Een tijdje terug was er een actie bij de Kruidvat waarbij deze Olaz Beauty Fluid in de aanbieding was. Op dat moment dacht ik 'laat ik het eens proberen, 200 ml dus best een grote inhoud en voor die prijs kan het geen kwaad.' De prijs was rond de € 6,00 euro, dus dat valt reuze mee. Nu ben ik twee week verder en ik gebruik de Olaz Beauty Fluid nu elke ochtend en avond. En ik moet zeggen dat mijn huid eindelijk zijn balans terug heeft gevonden. YEAY! Mijn huid is egaler geworden, geen oneffenheden meer of kleine onderhuidse bultjes (ik had ze omdat ik mijn huid extreem uitdroogde, hierdoor maakte mijn huid meer eigen huidvetten aan waardoor mijn voorhoofd ook vreselijk glansde altijd!). Daarnaast zie ik dat mijn huid ook in een betere conditie is, stevig en toch lekker zacht. Zoals jullie zien heb ik meteen maar even wat extra's gehaald. Ze zeggen ook altijd "wie wat bewaard die heeft wat" :). Wat is het nou precies? De Olaz Beauty Fluid is een niet-v

Review | Nature Box shampoo & conditioner abrikoos

Onlangs heb ik de nieuwe shampoo en conditioner van Nature Box gekocht met 100% cold pressed apricot oil. Zoals jullie in mijn afgelopen blogs hebben kunnen lezen, gebruik ik elke keer shampoo en conditioner van een ander merk of een andere variant van het zelfde merk. Waarom? Omdat ik merk dat mijn haren hier zeer goed van groeit, gevoed wordt en een super mooie glans krijgt. De laatste tijd ben ik wat meer gefocust op dat shampoos en conditioners die ik aanschaf minder/tot geen troep bevatten (parabenen en siliconen o.a.). Bijna alle shampoos en conditioners zitten stampvol met deze troep. En ik merk dat ik hier niet goed tegen kan. Bij de meeste producten die deze stoffen bevatten, krijg ik na het wassen van mijn haren kleine rare bultjes in me nek en haarlijn. Het irriteert me niet alleen dat ze er zitten, het jeukt ook vaak omdat  mijn lichaam hier niet zo goed tegen kan en hier een reactie op geeft. Not done for me! Daarom was ik ook erg blij om te zien dat dit

Hack voor zonneallergie

Heerlijk al die zon deze week, lekker opladen met alle vitamine D en bruin worden. Wat wil een mens nog meer! Af en toe moet ik wel even oppassen met de zon, soms straalt de zon net wat te fel en dan komt bij mij al heel gauw de zonneallergie om de hoek kijken. Sinds een paar jaar heb ik ineens last van zonneallergie gekregen. Hoe dan zou je denken, ik ben toch halfbloed? Klopt! Ik heb ook geen idee hoe ik eraan ben gekomen en ik heb ook van alles geprobeerd om het tegen te gaan.  Na veel speurwerk op het internet heb ik g elukkig een aantal producten kunnen vinden en getest die  zonneallergie kunnen voorkomen of je kunnen helpen wanneer je al last hebt van zonneallergie. Bij mij werkt het echt super goed en omdat ik vast niet de enige ben die met dit probleem, deel ik graag deze tip met jullie! Urtizon Zonder producten van Uritzon overleef ik de zomer niet! Als je last hebt van zonneallergie raad ik je zeker aan om de producten van dit merk in huis te halen. Van